Masaż sportowy dla biegaczy długodystansowych

2016-02-08

U biegaczy długodystansowych obciążone są wszystkie partie mięśniowe, ale w szczególności mięśnie klatki piersiowej i brzucha. Masaż sportowy dla tej grupy sportowców powinien przyjąć następujący schemat:

1. Masaż treningowy

Masaż wykonujemy 5-6 godzin po treningu. Masujemy wolnymi ruchami kończyny dolne uwzględniając stawy  z zastosowaniem technik rozcierania i ugniatania. Masaż całościowy o średniej intensywności zalecany jest nawet 3 razy w tygodniu z uwzględnieniem klatki piersiowej, karku, barków i pleców. Ostatni masaż należy wykonać 2 dni przed zawodami.

2. Masaż startowy

Przed startem wykonujemy masaż całościowy. Najbardziej skupiamy się na rozmasowaniu mięśni  klatki piersiowej, karku i obręczy barkowej oraz pleców. Stosujemy masaż rozluźniający. Mniej czasu poświęcamy na masaż kończyn dolnych. Sportowcowi, który ma apatię przed startem należy wykonać mocniejszy masaż karku i pleców.

3. Masaż powysiłkowy

Wykonujemy krótki masaż, ok. 30 min., kończyn górnych oraz kończyn dolnych z zastosowaniem technik głaskania, rozcierania, ugniatania i roztrząsania. Przez kolejne 20 min. mocno i energicznie masujemy grzbiet oraz mięsnie przykręgosłupowe. Stosujemy rozcierania, ugniatania, oklepywania. Można również wykonać drenaż limfatyczny kończyn górnych i dolnych.

Umów się już dziś na masaż sportowy w Massage Point!